MENU

PIAGAM PELANGGAN UNIT LETAK KERETA MAJLIS PERBANDARAN KUBANG PASU

  • Penyediaan petak sewa khas akan diproses serta-merta dalam 1 hari.

 

PIAGAM PELANGGAN UNIT KEBERSIHAN MAJLIS PERBANDARAN KUBANG PASU

  • Memberi perkhidmatan pembersihan longkang tiga bulan sekali.
  • Memberi perhatian pada setiap aduan yang diterima dalam tempoh 24 jam.

 

PIAGAM PELANGGAN UNIT RUANG NIAGA MAJLIS PERBANDARAN KUBANG PASU

  • Proses permohonan ruang niaga baru akan dipanggil temuduga dalam tempoh kurang dari 60 hari.
  • Keputusan temuduga dikeluarkan dalam tempoh 30 hari selepas tarikh temuduga.
  • Menentukan penyelarasan dan tindakan susulan diambil kurang dari 7 hari dari tarikh aduan diterima.
  • Menjawab surat-surat yang diterima dalam tempoh kurang dari 14 hari.
  • Tindakan edaran bil-bil sewa dan kutipan sewa gerai penyewa diambil tindakan pada atau sebelum 16 haribulan setiap bulan.
  • Semakan sewa dan penyediaan bil sewa bulanan di kaunter mengambil masa kurang 5 minit.